TÉRMINOS GENERALES
Generelle vilkår for kjøp på internett på barong.no. Last ned PDF.
Nedenfor finner du de generelle vilkårene som danner grunnlaget for alle tjenestene vi tilbyr på Barong.no. På barong.no tilbyr vi deg en personlig kjøps- og serviceopplevelse tilpasset dine interesser. På barong.no selger vi våre egne Barong-produkter og produkter fra Barong-partnere.
Tilbudene på nettsiden barong.no er rettet mot private forbrukere som ikke handler i en kommersiell eller profesjonell sammenheng.
KONTRAKTINNGÅELSE OG LEVERING AV VARER
Når du sender inn en bestilling, forsikrer du også at du kjøper for private formål.
For bestillinger gjennom vår nettside barong.no, inngår vi kun avtaler på norsk språk. Når du bestiller produkter fra Barong, inngår du en avtale kun med Barong.
Når du bestiller varer fra Barong, avhengig av produktet du velger, skal du ha en kontrakt kun med Barong.
Når du klikker på «Kjøp nå», gjør du en bindende bestilling av varene du har i handlekurven. Varer på tilbud er tilgjengelige til lageret er tomt. Så snart du har sendt inn bestillingen, vil vi sende deg en bekreftelse via e-post. En bindende avtale inngås når du sender inn bestillingen din. Vær oppmerksom på at bestilte produkter med forskuddsbetaling (reservert) vil bli sendt av oss så snart vi mottar total kjøpspris, samt fraktkostnader. Vi ber deg derfor om å overføre kjøpsprisen umiddelbart etter at du har mottatt bekreftelsen på bestillingen din og senest innen 7 dager. Herved aksepterer du at selgeren kan overføre kravet om betaling for kjøpet ditt.
Du kan forvente å motta pakken innen tre til syv virkedager. Vi leverer pakken senest 30 dager etter at den bindende avtalen er inngått. Hvis du kansellerer varen på grunn av forsinket levering, vil betalingen din bli refundert innen 14 dager. Det samme gjelder for gyldige klager.
Risikooverføring av varene skjer når du, eller en representant (som ikke er transportøren), mottar varene. Vi er ikke ansvarlige for eventuelle tap eller skader som varene kan lide etter denne tiden.
Vi er ikke ansvarlige for manglende levering hvis leveringen forhindres av forhold, eller konsekvenser av forhold, utenfor vår kontroll og som det ikke med rimelighet kan forventes at vi har tatt hensyn til eller har kunnet unngå på tidspunktet for inngåelse av avtalen.
Hvis hindringen vedvarer etter syv virkedager, kan begge parter kansellere avtalen ved skriftlig varsel til den andre.
Vi leverer inn
Betaling
Vi godtar følgende betalingsmetoder: forskuddsbetaling, betaling med kredittkort, betaling med faktura og betaling gjennom PayPal. Vi kan
Uten å nekte å akseptere visse betalingsmetoder for en bestemt ordre og peke på andre betalingsmetoder. Vær oppmerksom på at vi bare aksepterer betalinger fra kontoer innenfor Den europeiske union (EU). Du er ansvarlig for eventuelle kostnader som påløper i forbindelse med transaksjonene dine.
Når du kjøper med kredittkort, blir kortet ditt belastet når vi sender bestillingen din.
Ved forsinkelse eller manglende betaling påløper det inkassogebyrer og påminnelsesgebyrer i samsvar med forsinkelsesrenteloven av 17. desember 1976 og inkassoloven av 13. mai 1988.
Fakturaer og kreditnotaer sendes kun elektronisk 3.5 Selskapet som leverer betalingsløsningen er Barong.no.
GAVEKORT OG INNLØSNING AV DISSE
Verdikuponger kan ikke kjøpes, men utstedes i forbindelse med kampanjer og er gyldige i en begrenset periode.
Verdikuponger kan bare innløses én gang i forbindelse med en bestilling og bare innenfor den angitte tidsrammen. Enkelte merker kan være ekskludert fra tilbudet. Kuponger kan ikke brukes til å kjøpe gavekort. Vær oppmerksom på at det kan gjelde minimumsordrebeløp for bruk av kuponger.
Varens verdi må være lik eller høyere enn verdien av kupongen. Hvis kupongen ikke dekker varens verdi, kan innskuddet betales ved å bruke en av de aksepterte betalingsmetodene. Kupongens verdi kan ikke utbetales kontant og det vil ikke påløpe renter. Kuponger refunderes ikke hvis noen eller alle produkter returneres.
Kuponger kan bare innløses før bestillingen er fullført. Det er ikke mulig å bruke verdikuponger i ettertid. Kuponger kan ikke overføres til andre. Med mindre noe annet er avtalt, er det ikke mulig å kombinere flere kuponger.
Hvis du brukte en kupong da du fullførte en bestilling og som et resultat av kanselleringen din er den totale ordreverdien lik eller lavere enn kupongverdien, forbeholder vi oss retten til å belaste deg den opprinnelige prisen for varen(e) du beholder.
GAVEKORT OG INNLØSNING AV DISSE Du kan kjøpe gavekort. Gavekortene kan bare løses inn for kjøp av produkter fra Barong og ikke for kjøp av flere gavekort. Hvis verdien av et gavekort ikke dekker bestillingen, kan forskjellen betales med en av de aksepterte betalingsmetodene.
Gavekort kan bare løses inn, og saldoen kan bare brukes til bestillingen er fullført. Gavekortets verdi kan ikke betales ut i kontanter, og det vil ikke påløpe renter. Gå til «Min konto» på barong.no for å løse inn gavekort eller sjekke saldoen på brukerkontoen din.
LOVFESTET ANGRERETT VED KJØP AV BARONG-PRODUKTER NÅR DU KJØPER PRODUKTER FRA ZALANDO, GJELDER EN LOVFESTET ANGRERETT.
Hvis du velger å returnere produktene, kan du bruke returkvitteringen som fulgte med bestillingen din eller skrive ut returkvitteringen fra kundekontoen din. Hvis du ikke har tilgang til en skriver, har problemer med nedlastingen eller trenger en ny returkvittering, kan du kontakte kundesenteret vårt og be om en ny (kontaktdetaljer finnes nedenfor). Det hjelper oss med å unngå unødvendige kostnader hvis vi bruker returkvitteringen når vi returnerer varer.
RETT TIL Å TREKKE SEG
Du kan kansellere denne avtalen innen 14 dager uten å gi noen grunn. Kanselleringsperioden er 14 dager fra dagen du eller din representant (som ikke er transportøren) mottok den siste varen.
For å benytte deg av angreretten, må du informere oss (Barong, Dronningens gate 27, 0154, Oslo, telefon: +47 46524005, e-post: yosibarong@gmail.no). Den respektive kontaktinformasjonen finnes også på produktdetaljsiden ved å klikke på partnerens navn og bla ned til tilbaketrekning av informasjon i popup-vinduet som vises på siden. Du kan bruke vedlagte skjema eller skjemaet som fulgte med bestillingen din, men det er ikke et krav.
Du kan også fylle ut og sende skjemaet for angrerett eller en annen utvetydig erklæring elektronisk via kontaktkanalen på vår nettside. Vi vil da umiddelbart sende deg en e-post med bekreftelse på mottak. Det anses at du har oppfylt angrefristen hvis du sender inn varselet før fristen utløper.
Konsekvenser av å bruke angreretten
Hvis du benytter deg av angreretten, er vi forpliktet til å refundere alle betalingene dine, inkludert fraktkostnader (unntatt ekstra kostnader som oppstår fordi du valgte en annen betalingsmåte enn den vi tilbyr til lavest pris), uten unødig forsinkelse og senest innen 14 dager fra dagen vi mottar kanselleringen. Eventuelle tilbakebetalinger vil bli overført ved bruk av samme betalingsmåte som du brukte for den opprinnelige transaksjonen, med mindre vi har avtalt noe annet med deg. Vi vil ikke belaste deg for kostnader knyttet til en tilbakebetaling. Vi kan imidlertid vente med tilbakebetalingen til vi har mottatt pakken tilbake, eller du har gitt oss bevis for at du har returnert den, avhengig av hva som skjer først.
Du er forpliktet til å returnere eller levere tilbake alle produktene så snart som mulig og senest innen 14 dager fra dagen du informerte oss om kanselleringen.
Den ovennevnte forpliktelsen anses oppfylt hvis du returnerer varene før 14-dagersfristen utløper. Vi vil dekke returkostnadene i bytte mot at du bruker returseddelen og Posten Norge for retur. Du må selv dekke eventuelle verdifall på varen hvis tapet skyldes uaktsomhet fra din side ved å undersøke varens tilstand, egenskaper og funksjon.
Anbefalt angrerettskjema
Hvis du ønsker å avbryte avtalen, fyll ut dette skjemaet og send det til oss:
(Barong, Dronningens gate 27, 0154, Oslo, telefon: +47 46524005, e-post: barong@gmail.no).
Jeg/vi () avbryter/avbryter avtalen inngått mellom meg/oss () angående kjøpet av følgende varer (*)/:
bestilte ()/mottatt ()
kundens/kundenes navn.
kundens/kundenes adresse.
dat(*) Fjern det som ikke passer.
BYTTE
Hvis du ønsker å bytte et produkt av forskjellige årsaker, anbefaler vi at du besøker våre fysiske butikker og kontakter selgerne våre, de vet hvordan de kan hjelpe deg.
Produktene våre er unike og eksklusive, det finnes ikke to like. Dette kan føre til at du kanskje ikke føler deg komfortabel med det mottatte produktet. Enten det er på grunn av
Våre produkter er unike og eksklusive, det finnes ikke to like. Dette kan føre til at du kanskje ikke føler deg komfortabel med det mottatte produktet. Enten det er på grunn av formen, størrelsen eller fargen.
Du vil alltid kunne bytte det og motta et produkt som passer til dine ønsker.
Vær oppmerksom på at for bytte må produktet ikke være skadet, og du kan gjøre det innen en frist på 14 dager. Du må også fremvise betalingskvitteringen du har mottatt på e-post. Du trenger bare å vise oss bildet av kvitteringen på mobilen din.
REFUSJON
Enhver refusjon betales automatisk til kontoen som betalingen ble utført fra. Hvis du betalte med PayPal/kredittkort, vil refusjonen overføres til din PayPal/kredittkortkonto. Hvis du bruker et gavekort til kjøpet ditt, vil vi refundere det tilsvarende beløpet til kundekontoen din.
KUNDESERVICE
Hvis du trenger hjelp, besøk vår hjelpeside eller kontakt oss her.
LOVANSVAR FOR FEIL OG YTTERLIGERE INFORMASJON
Vårt ansvar for mangler reguleres av lovbestemmelsene for forbrukerkjøp. Vi er lovlig forpliktet til å levere varer som har den mengde, kvalitet og utseende som fremgår av produktbeskrivelsen i kontrakten og i den emballasjen som kontrakten krever. Du vil miste din rett til å klage på feil og mangler i produktet hvis du ikke angir hvilke feil og mangler du klager på innen rimelig tid etter at du har oppdaget dem eller burde ha oppdaget dem. I alle tilfeller vil du miste retten til å klage på produktets feil og mangler hvis du ikke informerer oss innen to år etter at varen ble levert til deg eller din representant. Hvis du ikke er fornøyd med varene du har kjøpt, kan du klage til det norske Forbrukerrådet. Du kan finne relevant informasjon på www.forbrukerraadet.no.
Disse generelle vilkårene og betingelsene kan finnes på Barong.no. Du kan også skrive ut eller lagre dette dokumentet ved å velge vanlige kommandoer i nettleseren din (vanligvis Fil – Lagre som). Du kan også laste ned og arkivere dette dokumentet i PDF-format ved å klikke her. For å åpne PDF-filen, trenger du Adobe Reader, som du kan laste ned gratis på www.adobe.no, eller en lignende visningsprogramvare.
Alle personer over 18 år kan benytte tilbudene på barong.no.
Hver kunde kan ikke ha mer enn én kundekonto hos Barong samtidig. Vi forbeholder oss retten til å fjerne duplikatregistre.
Du kan også enkelt lagre bestillingen din ved å laste ned de generelle vilkårene eller bruke vanlige kommandoer i nettleseren din for å lagre bestillingsoppsummeringen som vises på den siste siden av bestillingsbekreftelsen, eller ved å vente på en automatisk bekreftelse av bestillingen som sendes til e-postadressen du har oppgitt. Bestillingsbekreftelsen inneholder detaljene i bestillingen din, og våre generelle vilkår og betingelser kan skrives ut eller lagres enkelt gjennom e-postprogrammet du bruker.
I tilfelle tvist med Barong som det ikke har vært mulig å løse direkte med Barong, har du som forbruker muligheten til å kontakte et alternativt tvisteløsningsorgan. Ved å benytte deg av et slikt alternativt tvisteløsningsorgan, vil tvisten normalt bli løst enklere, raskere og billigere sammenlignet med rettslige prosedyrer. Du kan benytte deg av den europeiske kommisjonens nettbaserte plattform for forbrukerklager på www.ec.europa.eu/odr, eller kontakte
Forbrukerklageutvalget direkte gjennom www.forbrukerklageutvalget.no. Vi påpeker at en tvist bare kan fremmes for Forbrukerklageutvalget hvis tvisten først har blitt forsøkt meglet i Forbrukerrådet. Barong følger avgjørelsene fra Forbrukerklageutvalget i tilfelle en tvist.
Med vennlig hilsen,
(Barong, Dronningens gate 27, 0154, Oslo, telefon: +47 46524005, e-post: kontakt@barong.no).
Yossiel Coronado (CEO-SEO), Markedskonsulent. Org. Nummer. 966 915 838
Utgave: 16/02/2023 hjelp og kontakt